مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۱
تیر



کمر درد مزمن، نحوه تشخیص و گزینه های درمان

مهم‌ترین شاخص‌های تشخیصی برای chronicity کدامند ؟

شناسایی اولیه بیماران با درد کمر کم به دلیل ناتوانی طولانی‌مدت و ترک بیمار از لحاظ نظری و عملی مهم است زیرا مداخلات اولیه و خاص ممکن است در این گروه از بیماران ایجاد و مورد استفاده قرار گیرد . این مساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، زیرا بازیابی برای افرادی که درد مزمن و معلولیت مزمن را توسعه می‌دهند به طور فزاینده‌ای کم‌تر به احتمال زیاد مشکلات ادامه دارد .
انتقال از حاد به درد مزمن پایین به نظر پیچیده به نظر می‌رسد و بسیاری از افراد ، روانی و عوامل مرتبط با محیط کار ممکن است نقشی ایفا کنند . در این رابطه ، افزایش شواهد بیانگر اهمیت عوامل روانی می‌باشد . w۷ یک بررسی اصولی از مطالعات گروهی آینده نشان داد که پریشانی ، حالت افسردگی ، و somatisation با افزایش خطر درده‌ای مزمن پایین همراه هستند . جدول ۱ فهرستی از عوامل فردی ، روانی و شغلی را نشان می‌دهد که به عنوان عوامل خطر برای وقوع درد کمر پایین یا برای توسعه of شناسایی شده‌اند و برای شناسایی بیماران در معرض خطر مزمن و معلولیت رشد یافته‌اند . یک ابزار غربالگری براساس این پرچم‌های زرد برای استفاده در عمل بالینی تایید شده‌است . ۱۴ ارزش پیش‌بینی‌کننده پرچم‌های زرد و ابزار غربالگری باید بیشتر در مطب و تحقیقات بالینی ارزیابی شوند .

درمان کمر درد مزمن چقدر موثر است ؟

شواهد حاکی از آن است که داروهای ضد التهاب non درد را بهتر از دارونما مصرف می‌کنند . توصیه برای ماندن در سرعت‌های فعال بازیابی و کاهش ناتوانی مزمن . گرفتگی ماهیچه بیش از placebo را تسکین می‌دهد , و شواهد قوی نشان می‌دهند , اما اثرات جانبی نظیر خواب‌آلودگی ممکن است رخ دهد . در مقابل , شواهد قوی نشان می‌دهند که استراحت و تمرین‌های پشتی خاص ( تقویت , انعطاف , کشش , flexion , و تمرین‌های توسعه ) موثر نیستند . این مداخلات به همان اندازه موثر بودند که به اندازه a , کاذب و یا بدون هیچ گونه درمانی موثر بودند . شواهد متوسط نشان می‌دهد که دستکاری ستون فقرات , رفتار رفتاری , و درمان چند رشته‌ای ( برای درده‌ای کمر پایین ) برای تسکین درد موثر هستند . در نهایت , هیچ مدرکی دال بر آن نیست که مداخلات دیگر ( برای مثال , کمری , کشش , ماساژ , یا طب سوزنی ) برای درد کمر کم مفید هستند . [3 ] به موارد زیر مراجعه کنید : روش‌های درمانی محافظه کارانه در درده‌ای مزمن پایین کمر چقدر موثر هستند ?
این تمرین و برنامه‌های فشرده درمان درد و درمان فشرده برای درده‌ای مزمن پایین مفید هستند و توسط شواهد قوی پشتیبانی می‌شوند . برخی از شواهد از کارایی روش درمان ( شناختی ) , داروهای ضد افسردگی , داروهای ضد افسردگی , داروهای ضد التهاب nonsteroidal , و پشت به مدارس و دستکاری ستون فقرات پشتیبانی می‌کنند . هیچ مدرکی از استفاده از مداخلات دیگر ( برای مثال , تزریق استروئید , supports کمری و کشش ) پشتیبانی نمی‌کند . برای موثرترین درمان , این اثرات معمولا ً تنها کوچک و کوتاه‌مدت هستند . متاسفانه , بسیاری از مداخلات مورد استفاده , شواهد کافی برای اثرات دوره طولانی در نظر بالینی ندارند . 
  • متخصص طب فیزیکی
۱۱
تیر

حرکت کششی برای کمک به کاهش درد سیاتیک

کشش عضلات عقب ران می‌تواند به کاهش درد و تنگی ناشی از درد سیاتیک کمک کند .

پای راست خود را در سطح بالا یا پایین‌تر از سطح باسن خود قرار دهید . این می‌تواند یک صندلی , عثمانی , یا گامی در پلکان باشد . پاهای خود را خم کنید تا پاها و پاهایش صاف باشند . اگر زانوی شما متمایل به خم شدن است کمی خم می‌شود .

بدن خود را کمی به سمت پایین خم کنید . هرچه بیشتر بروید , کشش عمیق‌تری خواهید داشت. آنقدر فشار نیاورید که احساس درد می‌کنید .

باسن خود را به سمت پایین رها کنید . اگر به کم کردن باسن خود کمک کنید , یک بند یوگا یا یک باند تمرین بلند را روی ران راست و زیر پای چپ خود حلقه کنید .

حداقل چند ثانیه صبر کنید و بعد دوباره تکرار کنید .

او می‌گوید : " فکر نکنید به دلیل آنچه که در YouTube یا تلویزیون می‌بینید که می‌توانید به این موقعیت‌ها دست پیدا کنید، باید انعطاف‌پذیر باشید ، اغلب افرادی که این تمرینات را به نمایش می‌گذارند ، انعطاف‌پذیری زیادی دارند و سال‌ها است که این کار را انجام می‌دهند . Corina مارتینز ، یک درمانگر جسمی در مرکز پزشکی ورزشی دوک و عضو انجمن پزشکی ورزشی آمریکا ، می‌گوید : " اگر شما درد داشته باشید ، باید توقف کنید ." او توصیه می‌کند که تنظیم مواضع را اندکی کاهش دهد ، مانند کشیدن زانوهای خود در بیشتر یا کم‌تر ، و توجه به این که آن‌ها چه احساسی دارند " اگر فرد احساس بهتری داشته باشد ، این رفتاری است که شما می‌خواهید دنبال کنید . "

مارتینز می‌گوید که هر کسی که حتی بیش از یک ماه درد عصبی خفیف‌تری را تجربه می‌کند ، باید یک پزشک یا درمانگر فیزیکی را ببیند . آن‌ها ممکن است با یک برنامه ورزشی خانگی که به طور خاص برای درد آن‌ها طراحی شده‌است ، تسکین پیدا کنند .


کلینیک طب فیزیکی آسود

  • متخصص طب فیزیکی