مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۸
خرداد

تشخیص درد گردن پزشک شما سابقه پزشکی خواهد داشت و در امتحان شرکت خواهد کرد . او به دنبال مهربانی ، بی‌حسی و ضعف ماهیچه خواهد بود و همچنین می‌توانید ببینید که تا چه حد می‌توانید سرتان را به سمت جلو و عقب به جلو حرکت دهید .

آزمایش تصویربرداری پزشکی شما ممکن است برای گرفتن عکس بهتر از علت درد گردن شما به آزمایش تصویربرداری نیاز داشته باشد . مثال‌ها شامل : اشعه ایکس . اشعه ایکس می‌تواند قسمت‌هایی در گردن شما را آشکار کند که در آن اعصاب یا نخاع شما ممکن است به وسیله مهمیز استخوان و یا دیگر تغییرات ناتوان‌کننده‌ای ایجاد شود .

سی‌تی‌اسکن اسکن CT با ترکیب تصاویر اشعه ایکس از جهت‌های مختلف گرفته تا نمای مقطعی از ساختار داخلی گردن شما را تولید کند.

ام آر . MRI از امواج رادیویی و یک میدان مغناطیسی قوی برای ایجاد تصاویر مفصل از استخوان‌ها و بافته‌ای نرم از جمله نخاع و اعصاب ناشی از نخاع استفاده می‌کند .

امکان پذیر بودن اشعه ایکس یا MRI از مشکلات ساختاری در گردن شما بدون وجود علائم ممکن است . مطالعات تصویرسازی بهتر به عنوان یک انبار در تاریخ دقیق و امتحان فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا علت درد شما مشخص شود .

تست‌های دیگر عبارتند از : (( EMG ) . اگر پزشک شما مظنون است که درد گردن شما ممکن است به یک عصب pinched مرتبط باشد ، ممکن است یک EMG پیشنهاد دهد . این کار شامل قرار دادن سوزن‌های خوب از طریق پوست شما به یک ماهیچه و انجام تست برای اندازه‌گیری سرعت هدایت اعصاب برای تعیین اینکه آیا اعصاب ویژه‌ای درست کار می‌کنند یا نه.

تست‌های خون . تست‌های خون گاهی می‌توانند شواهدی از شرایط التهاب و یا عفونی ارائه کنند که ممکن است باعث ایجاد یا کمک به درد گردن شما شوند .

کلینیک آسود

  • متخصص طب فیزیکی
۲۸
خرداد

چه کسی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد ?

دیسک کمری شایع‌ترین بیماری در افراد مبتلا به فتق دیسک می‌باشد . ~~~ اگر چه افراد میانسال و میانسال کمی بیشتر در معرض خطر هستند .

فتق دیسک کمری یکی از شایع‌ترین علل کمردرد در ارتباط با درد پا است که در اغلب موارد بیش از فتق دیسک گردنی رخ می‌دهد . فتق دیسک در حدود ۸۰ % از زمان در ناحیه گردن رحم ( گردن ) رخ می‌دهد و تنها در ناحیه کمر به عقب ( قفسه‌سینه ) قرار دارد .

تشخیص چگونه انجام می‌شود ?

وقتی برای اولین بار درد را تجربه می‌کنید با پزشک خانواده خود مشورت کنید . دکتر شما یک تاریخچه پزشکی کامل برای درک علائم , هر گونه جراحت یا شرایط قبلی و تعیین اینکه آیا عادات سبک زندگی موجب درد می‌شوند , خواهد گرفت . سپس معاینه فیزیکی برای تعیین منبع درد و تست هر گونه ضعف عضلانی یا بی‌حسی انجام می‌شود .

پزشک شما ممکن است یک یا چند مورد از مطالعات تصویربرداری را ترتیب دهد . براساس نتایج , ممکن است به یک متخصص اعصاب , اعصاب و اعصاب برای درمان مراجعه کنید .

درمان دیسک کمر

درمان فیزیکی : هدف درمان فیزیکی ، کمک به شما در بازگشت به فعالیت کامل در سریع‌ترین زمان ممکن و پیش‌گیری از آسیب است . درمانگران فیزیکی می‌توانند بدنی مناسب ، بلند کردن و راه رفتن را به شما آموزش دهند، و آن‌ها با شما کار خواهند کرد تا کمر ، پا و ماهیچه‌های شکم تان را تقویت کنند. آن‌ها هم چنین شما را تشویق خواهند کرد که نرمش و انعطاف‌پذیری ستون فقرات و پاهای خود را افزایش دهند . ورزش کردن و تقویت ورزش عناصر کلیدی برای درمان شما هستند و باید بخشی از تناسب اندام شما شوند .

درمان‌های جامع : برخی از بیماران طب سوزنی ، فشاری ، تغذیه / رژیم غذایی ، مدیتیشن و فیدبک زیستی را در مدیریت درد و نیز بهبود سلامت کلی پیدا می‌کنند .

جراحی جراحی جراحی برای یک دیسک herniated کمری به نام a می‌تواند یک گزینه باشد اگر علائم شما به طور قابل‌توجهی با درمان‌های سنتی بهبود نیابد . هم چنین جراحی ممکن است توصیه شود که شما نشانه‌هایی از آسیب عصب ، مانند ضعف یا از دست دادن احساس در پاهای خود داشته باشید .

Microsurgical discectomy : جراح در وسط کمرتان یک برش ۱ اینچی ایجاد می‌کند . برای رسیدن به دیسک آسیب‌دیده ، ماهیچه‌های نخاع کنده می‌شوند و به کناری می‌روند تا ستون فقرات را نمایان کنند. بخشی از استخوان برای آشکار کردن ریشه‌ها و دیسک عصبی برداشته می‌شود . بخشی از دیسک قطع‌شده که به عصب نخاعی شما ارتباط دارد با استفاده از ابزارهای خاص به دقت از بین می‌رود . حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از بیماران با موفقیت از یک discectomy رهایی می‌یابند و قادر به بازگشت به شغل عادی خود در حدود ۶ هفته هستند .

Minimally تهاجمی ( discectomy) : جراح در پشت یک برش کوچک ایجاد می‌کند . لوله‌های کوچک به نام dilators با افزایش قطر برای گسترش یک تونل به مهره مورد استفاده قرار می‌گیرند . بخشی از استخوان برای آشکار کردن ریشه‌ها و دیسک عصبی برداشته می‌شود . جراح از یک endoscope یا میکروسکوپ برای برداشتن دیسک قطع‌شده استفاده می‌کند . این روش باعث آسیب ماهیچه‌ای کمتری نسبت به یک discectomy سنتی می‌شود .

آزمایش‌ها بالینی و بالینی مطالعاتی هستند که در آن‌ها درمان‌های جدید - داروها ، تشخیص ، روش‌ها و دیگر درمان‌ها - در افراد مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا ببینند که آیا آن‌ها ایمن و موثر هستند یا خیر . تحقیقات همیشه برای بهبود استاندارد درمان پزشکی انجام می‌شود . اطلاعات مربوط به آزمایش‌های بالینی فعلی از جمله صلاحیت ، پروتکل و مکان‌ها در وب یافت می‌شوند . موسسه ملی بهداشت ، clinicaltrials.gov ، همچنین صنعت خصوصی و شرکت‌های داروسازی می‌تواند تحت حمایت موسسه ملی بهداشت قرار گیرد .

اطلاعات بیشتر در کلینیک آسود

  • متخصص طب فیزیکی
۲۲
خرداد

درمان سیاتیک

 اگر درد شما با اقدامات مراقبت از خود بهبود یابد ، ممکن است پزشک شما برخی از درمان‌های زیر را پیشنهاد کند .

داروها انواع داروها که ممکن است برای درد sciatica تجویز شوند عبارتند از: داروهای ضد - Muscle Tricyclic داروی ضد تشنج درمان فیزیکی درمان بدنی ، پزشک شما یا یک درمانگر فیزیکی می‌تواند یک برنامه توان‌بخشی را طراحی کند تا به شما در پیش‌گیری از آسیب‌های آینده کمک کند . این به طور معمول شامل تمرین برای اصلاح وضعیت بدنی ، تقویت ماهیچه‌های پشت به کمر و بهبود انعطاف‌پذیری تان است .

تزریق steroid در برخی موارد ، پزشک شما ممکن است توصیه کند که تزریق داروی corticosteroid به ناحیه اطراف ریشه عصب وارد شده را توصیه کند . corticosteroids به کاهش درد با فرو نشاندن التهاب بر عصب خشمگین کمک می‌کنند . این عوارض معمولا ً در عرض چند ماه از بین می‌روند . تعداد of steroid که شما می‌توانید دریافت کنید محدود است چون خطر عوارض جانبی جدی زمانی که تزریق به دفعات رخ می‌دهد افزایش می‌یابد .

جراحی این گزینه معمولا ً برای زمانی که اعصاب فشرده‌شده موجب ضعف قابل‌توجهی ، از دست دادن روده و یا کنترل مثانه می‌شود ، و یا وقتی درد دارید که به تدریج بدتر می‌شود و یا با درمان‌های دیگر بهبود می‌یابند ، حفظ می‌شود . جراحان می‌توانند محرک استخوان و یا بخشی از قرص herniated را که بر عصب pinched فشار می‌آورد ، از بین ببرند .

sciatica  در مورد شیوه زندگی و درمان‌های خانگی برای اغلب مردم ، به اقدامات خود در زمینه مراقبت پاسخ می‌دهد . اگر چه برای یک روز استراحت می‌کنید و یا ممکن است کمی استراحت بکنید ، عدم فعالیت طولانی‌مدت علائم  شما را بدتر می‌کند .

درمان‌های دیگر سیاتیک مراقبت از خود که ممکن است به آن‌ها کمک کند : بسته‌های سرد . در ابتدا ممکن است از یک بسته سرد که به مدت ۲۰ دقیقه در روز در منطقه دردآور قرار داده‌شده آسودگی حاصل کنید . از یک بسته یخ یا بسته of منجمد شده در یک حوله تمیز استفاده کنید .

بسته‌های داغ . بعد از دو یا سه روز ، گرما را به مناطقی که آسیب دیده‌اند ، اعمال کنید . از بسته‌های داغ ، یک لامپ داغ و یا یک تشک گرمایی در پایین‌ترین تنظیمات استفاده کنید . اگر درد داشته باشید ، کمپرس سرد و سرد را امتحان کنید .

حرکات کششی . ورزش کششی برای پشت پایین می‌تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و ممکن است به کاهش فشار عصبی و عصبی کمک کنید . از تکان دادن ، بالا و یا پیچ خوردن در طول زمان دوری کنید و سعی کنید حداقل ۳۰ ثانیه استراحت کنید .

داروهای ضد نفر . Pain مانند ایبوپروفن ( Advil ، Motrin IB ، دیگران ) و naproxen سدیم ( Aleve ) گاهی برای sciatica مفید هستند .

درمان‌های جایگزین پزشکی جایگزین معمولا ً برای درد کمر کم مورد استفاده قرار می‌گیرند : طب سوزنی . در طب سوزنی ، پزشک سوزن‌های نازک مویی را در نقاط ویژه‌ای روی بدن شما می‌گذارد . برخی مطالعات نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند به کمردرد کمک کند ، در حالی که دیگران هیچ سودی ندارند . اگر شما تصمیم بگیرید که طب سوزنی را امتحان کنید ، یک پزشک دارای مجوز را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که او آموزش وسیعی دیده‌است .

chiropractic . تنظیم ستون فقرات ( دستکاری ) نوعی از درمان است که برای درمان تحرک نخاعی محدود استفاده می‌شود . هدف احیای جنبش نخاعی است و در نتیجه باعث بهبود عملکرد و کاهش درد می‌شود . به نظر می‌رسد که دستکاری ستون فقرات به اندازه درمان‌های استاندارد برای درد کمر کم موثر و بی‌خطر باشد , اما ممکن است برای درده‌ای radiating مناسب نباشد .

آماده کردن برای قرار گرفتن نه هر کسی که sciatica به مراقبت پزشکی نیاز دارد . اگر علائم شما سخت است و یا بیش از یک ماه اصرار دارید ، با پزشک مراقبت‌های اولیه خود قرار ملاقات بگذارید .

آنچه شما می‌توانید انجام دهید این است که علائم خود را یادداشت کنید و زمانی که شروع به کار می‌کنند .

اطلاعات پزشکی کلیدی را لیست کنید ، از جمله شرایط دیگری که دارید و نام‌های داروها ، ویتامین‌ها و مکمل‌ها را در نظر بگیرید .

به تصادفات و یا جراحات اخیر توجه کنید که ممکن است به پشت شما آسیب رسانده باشد .

در صورت امکان ، یک عضو خانواده و یا یک دوست را در کنار خود داشته باشید . کسی که همراه شما باشد می‌تواند به شما کمک کند به خاطر داشته باشید که پزشک تان به شما چه می‌گوید .

اطلاعات بیشتر در کلینیک طب فیزیکی آسود

  • متخصص طب فیزیکی
۱۲
خرداد

Sciatica به دردی که در طول مسیر عصب سه‌شاخه پخش می‌شود اشاره می‌کند ، که از قسمت پایین شما به باسن و باسن خود می‌تابد و هر ران را پایین می‌برد . معمولا ً، تنها یک طرف بدن شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .

Sciatica معمولا ً زمانی رخ می‌دهد که یک دیسک herniated , فشار استخوان بر ستون فقرات و یا باریک کردن ستون فقرات ( نخاع ) بخشی از عصب را فشرده می‌کند . این باعث التهاب , درد و اغلب بی‌حسی در پای بیمار می‌شود .

اگر چه درد مرتبط با sciatica می‌تواند شدید باشد ، اغلب موارد با درمان‌های غیر فعال در عرض چند هفته حل می‌شوند. افرادی که sciatica sciatica severe در ارتباط با ضعف پای معنی‌دار یا مثانه و یا مثانه دارند ممکن است نامزد جراحی باشند .

علایم درد که از ستون فقرات ( کمری ) پایین بدن شما می‌تابد نشانه buttock sciatica است . ممکن است احساس ناراحتی تقریبا ً در هر جایی از مسیر عصبی را داشته باشید , اما به خصوص احتمال دارد که مسیر خود را از پشت سربه باسن و پشت ران و ماهیچه خود دنبال کنید .

درد می‌تواند به طور گسترده‌ای متفاوت باشد، از درد ملایم تا احساس شدید ، سوزش شدید و یا درد شدید . گاهی اوقات می‌تواند شوک یا شوک الکتریکی را احساس کند . وقتی عطسه یا عطسه شدید می‌تواند بدتر شود و نشستن طولانی می‌تواند علائم را بدتر کند . معمولا ً فقط یک طرف بدن شما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد .

برخی افراد همچنین رخوت ، سوزش و یا ضعف ماهیچه را در پای بیمار دارند . ممکن است در بخش دیگری از پا و بی‌حسی درد داشته باشید .

وقتی معاینه یک پزشک یا sciatica خفیف معمولا ً در طول زمان از بین می‌رود . به پزشک خود زنگ بزنید که آیا معیارهای مراقبت از خود باعث تخفیف علایم شما نمی‌شوند و یا اگر درد شما بیش از یک هفته طول می‌کشد ، شدید است و یا به تدریج بدتر می‌شود . مراقبت فوری پزشکی اگر : درد شدید و شدید در پشت و یا ضعف ماهیچه و یا ضعف ماهیچه در پای شما وجود دارد ، این درد از آسیب شدید ناشی می‌شود ، مانند یک تصادف رانندگی که در کنترل روده‌ها و یا مثانه تان دچار مشکل می‌شوید .

اطالاعات بیشتر در وبسایت کلینیک آسود

  • متخصص طب فیزیکی