مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

درمان سیاتیک

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۳۶ ق.ظ

درمان سیاتیک

 اگر درد شما با اقدامات مراقبت از خود بهبود یابد ، ممکن است پزشک شما برخی از درمان‌های زیر را پیشنهاد کند .

داروها انواع داروها که ممکن است برای درد sciatica تجویز شوند عبارتند از: داروهای ضد - Muscle Tricyclic داروی ضد تشنج درمان فیزیکی درمان بدنی ، پزشک شما یا یک درمانگر فیزیکی می‌تواند یک برنامه توان‌بخشی را طراحی کند تا به شما در پیش‌گیری از آسیب‌های آینده کمک کند . این به طور معمول شامل تمرین برای اصلاح وضعیت بدنی ، تقویت ماهیچه‌های پشت به کمر و بهبود انعطاف‌پذیری تان است .

تزریق steroid در برخی موارد ، پزشک شما ممکن است توصیه کند که تزریق داروی corticosteroid به ناحیه اطراف ریشه عصب وارد شده را توصیه کند . corticosteroids به کاهش درد با فرو نشاندن التهاب بر عصب خشمگین کمک می‌کنند . این عوارض معمولا ً در عرض چند ماه از بین می‌روند . تعداد of steroid که شما می‌توانید دریافت کنید محدود است چون خطر عوارض جانبی جدی زمانی که تزریق به دفعات رخ می‌دهد افزایش می‌یابد .

جراحی این گزینه معمولا ً برای زمانی که اعصاب فشرده‌شده موجب ضعف قابل‌توجهی ، از دست دادن روده و یا کنترل مثانه می‌شود ، و یا وقتی درد دارید که به تدریج بدتر می‌شود و یا با درمان‌های دیگر بهبود می‌یابند ، حفظ می‌شود . جراحان می‌توانند محرک استخوان و یا بخشی از قرص herniated را که بر عصب pinched فشار می‌آورد ، از بین ببرند .

sciatica  در مورد شیوه زندگی و درمان‌های خانگی برای اغلب مردم ، به اقدامات خود در زمینه مراقبت پاسخ می‌دهد . اگر چه برای یک روز استراحت می‌کنید و یا ممکن است کمی استراحت بکنید ، عدم فعالیت طولانی‌مدت علائم  شما را بدتر می‌کند .

درمان‌های دیگر سیاتیک مراقبت از خود که ممکن است به آن‌ها کمک کند : بسته‌های سرد . در ابتدا ممکن است از یک بسته سرد که به مدت ۲۰ دقیقه در روز در منطقه دردآور قرار داده‌شده آسودگی حاصل کنید . از یک بسته یخ یا بسته of منجمد شده در یک حوله تمیز استفاده کنید .

بسته‌های داغ . بعد از دو یا سه روز ، گرما را به مناطقی که آسیب دیده‌اند ، اعمال کنید . از بسته‌های داغ ، یک لامپ داغ و یا یک تشک گرمایی در پایین‌ترین تنظیمات استفاده کنید . اگر درد داشته باشید ، کمپرس سرد و سرد را امتحان کنید .

حرکات کششی . ورزش کششی برای پشت پایین می‌تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و ممکن است به کاهش فشار عصبی و عصبی کمک کنید . از تکان دادن ، بالا و یا پیچ خوردن در طول زمان دوری کنید و سعی کنید حداقل ۳۰ ثانیه استراحت کنید .

داروهای ضد نفر . Pain مانند ایبوپروفن ( Advil ، Motrin IB ، دیگران ) و naproxen سدیم ( Aleve ) گاهی برای sciatica مفید هستند .

درمان‌های جایگزین پزشکی جایگزین معمولا ً برای درد کمر کم مورد استفاده قرار می‌گیرند : طب سوزنی . در طب سوزنی ، پزشک سوزن‌های نازک مویی را در نقاط ویژه‌ای روی بدن شما می‌گذارد . برخی مطالعات نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند به کمردرد کمک کند ، در حالی که دیگران هیچ سودی ندارند . اگر شما تصمیم بگیرید که طب سوزنی را امتحان کنید ، یک پزشک دارای مجوز را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که او آموزش وسیعی دیده‌است .

chiropractic . تنظیم ستون فقرات ( دستکاری ) نوعی از درمان است که برای درمان تحرک نخاعی محدود استفاده می‌شود . هدف احیای جنبش نخاعی است و در نتیجه باعث بهبود عملکرد و کاهش درد می‌شود . به نظر می‌رسد که دستکاری ستون فقرات به اندازه درمان‌های استاندارد برای درد کمر کم موثر و بی‌خطر باشد , اما ممکن است برای درده‌ای radiating مناسب نباشد .

آماده کردن برای قرار گرفتن نه هر کسی که sciatica به مراقبت پزشکی نیاز دارد . اگر علائم شما سخت است و یا بیش از یک ماه اصرار دارید ، با پزشک مراقبت‌های اولیه خود قرار ملاقات بگذارید .

آنچه شما می‌توانید انجام دهید این است که علائم خود را یادداشت کنید و زمانی که شروع به کار می‌کنند .

اطلاعات پزشکی کلیدی را لیست کنید ، از جمله شرایط دیگری که دارید و نام‌های داروها ، ویتامین‌ها و مکمل‌ها را در نظر بگیرید .

به تصادفات و یا جراحات اخیر توجه کنید که ممکن است به پشت شما آسیب رسانده باشد .

در صورت امکان ، یک عضو خانواده و یا یک دوست را در کنار خود داشته باشید . کسی که همراه شما باشد می‌تواند به شما کمک کند به خاطر داشته باشید که پزشک تان به شما چه می‌گوید .

اطلاعات بیشتر در کلینیک طب فیزیکی آسود

  • متخصص طب فیزیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی