مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

گردن درد چیست؟

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۵۵ ق.ظ

تشخیص درد گردن پزشک شما سابقه پزشکی خواهد داشت و در امتحان شرکت خواهد کرد . او به دنبال مهربانی ، بی‌حسی و ضعف ماهیچه خواهد بود و همچنین می‌توانید ببینید که تا چه حد می‌توانید سرتان را به سمت جلو و عقب به جلو حرکت دهید .

آزمایش تصویربرداری پزشکی شما ممکن است برای گرفتن عکس بهتر از علت درد گردن شما به آزمایش تصویربرداری نیاز داشته باشد . مثال‌ها شامل : اشعه ایکس . اشعه ایکس می‌تواند قسمت‌هایی در گردن شما را آشکار کند که در آن اعصاب یا نخاع شما ممکن است به وسیله مهمیز استخوان و یا دیگر تغییرات ناتوان‌کننده‌ای ایجاد شود .

سی‌تی‌اسکن اسکن CT با ترکیب تصاویر اشعه ایکس از جهت‌های مختلف گرفته تا نمای مقطعی از ساختار داخلی گردن شما را تولید کند.

ام آر . MRI از امواج رادیویی و یک میدان مغناطیسی قوی برای ایجاد تصاویر مفصل از استخوان‌ها و بافته‌ای نرم از جمله نخاع و اعصاب ناشی از نخاع استفاده می‌کند .

امکان پذیر بودن اشعه ایکس یا MRI از مشکلات ساختاری در گردن شما بدون وجود علائم ممکن است . مطالعات تصویرسازی بهتر به عنوان یک انبار در تاریخ دقیق و امتحان فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا علت درد شما مشخص شود .

تست‌های دیگر عبارتند از : (( EMG ) . اگر پزشک شما مظنون است که درد گردن شما ممکن است به یک عصب pinched مرتبط باشد ، ممکن است یک EMG پیشنهاد دهد . این کار شامل قرار دادن سوزن‌های خوب از طریق پوست شما به یک ماهیچه و انجام تست برای اندازه‌گیری سرعت هدایت اعصاب برای تعیین اینکه آیا اعصاب ویژه‌ای درست کار می‌کنند یا نه.

تست‌های خون . تست‌های خون گاهی می‌توانند شواهدی از شرایط التهاب و یا عفونی ارائه کنند که ممکن است باعث ایجاد یا کمک به درد گردن شما شوند .

کلینیک آسود

  • متخصص طب فیزیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی