مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

تشخیص و درمان درد کمر

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ



کمر درد مزمن، نحوه تشخیص و گزینه های درمان

مهم‌ترین شاخص‌های تشخیصی برای chronicity کدامند ؟

شناسایی اولیه بیماران با درد کمر کم به دلیل ناتوانی طولانی‌مدت و ترک بیمار از لحاظ نظری و عملی مهم است زیرا مداخلات اولیه و خاص ممکن است در این گروه از بیماران ایجاد و مورد استفاده قرار گیرد . این مساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، زیرا بازیابی برای افرادی که درد مزمن و معلولیت مزمن را توسعه می‌دهند به طور فزاینده‌ای کم‌تر به احتمال زیاد مشکلات ادامه دارد .
انتقال از حاد به درد مزمن پایین به نظر پیچیده به نظر می‌رسد و بسیاری از افراد ، روانی و عوامل مرتبط با محیط کار ممکن است نقشی ایفا کنند . در این رابطه ، افزایش شواهد بیانگر اهمیت عوامل روانی می‌باشد . w۷ یک بررسی اصولی از مطالعات گروهی آینده نشان داد که پریشانی ، حالت افسردگی ، و somatisation با افزایش خطر درده‌ای مزمن پایین همراه هستند . جدول ۱ فهرستی از عوامل فردی ، روانی و شغلی را نشان می‌دهد که به عنوان عوامل خطر برای وقوع درد کمر پایین یا برای توسعه of شناسایی شده‌اند و برای شناسایی بیماران در معرض خطر مزمن و معلولیت رشد یافته‌اند . یک ابزار غربالگری براساس این پرچم‌های زرد برای استفاده در عمل بالینی تایید شده‌است . ۱۴ ارزش پیش‌بینی‌کننده پرچم‌های زرد و ابزار غربالگری باید بیشتر در مطب و تحقیقات بالینی ارزیابی شوند .

درمان کمر درد مزمن چقدر موثر است ؟

شواهد حاکی از آن است که داروهای ضد التهاب non درد را بهتر از دارونما مصرف می‌کنند . توصیه برای ماندن در سرعت‌های فعال بازیابی و کاهش ناتوانی مزمن . گرفتگی ماهیچه بیش از placebo را تسکین می‌دهد , و شواهد قوی نشان می‌دهند , اما اثرات جانبی نظیر خواب‌آلودگی ممکن است رخ دهد . در مقابل , شواهد قوی نشان می‌دهند که استراحت و تمرین‌های پشتی خاص ( تقویت , انعطاف , کشش , flexion , و تمرین‌های توسعه ) موثر نیستند . این مداخلات به همان اندازه موثر بودند که به اندازه a , کاذب و یا بدون هیچ گونه درمانی موثر بودند . شواهد متوسط نشان می‌دهد که دستکاری ستون فقرات , رفتار رفتاری , و درمان چند رشته‌ای ( برای درده‌ای کمر پایین ) برای تسکین درد موثر هستند . در نهایت , هیچ مدرکی دال بر آن نیست که مداخلات دیگر ( برای مثال , کمری , کشش , ماساژ , یا طب سوزنی ) برای درد کمر کم مفید هستند . [3 ] به موارد زیر مراجعه کنید : روش‌های درمانی محافظه کارانه در درده‌ای مزمن پایین کمر چقدر موثر هستند ?
این تمرین و برنامه‌های فشرده درمان درد و درمان فشرده برای درده‌ای مزمن پایین مفید هستند و توسط شواهد قوی پشتیبانی می‌شوند . برخی از شواهد از کارایی روش درمان ( شناختی ) , داروهای ضد افسردگی , داروهای ضد افسردگی , داروهای ضد التهاب nonsteroidal , و پشت به مدارس و دستکاری ستون فقرات پشتیبانی می‌کنند . هیچ مدرکی از استفاده از مداخلات دیگر ( برای مثال , تزریق استروئید , supports کمری و کشش ) پشتیبانی نمی‌کند . برای موثرترین درمان , این اثرات معمولا ً تنها کوچک و کوتاه‌مدت هستند . متاسفانه , بسیاری از مداخلات مورد استفاده , شواهد کافی برای اثرات دوره طولانی در نظر بالینی ندارند . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی