مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

سیاتیک

يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۴۰ ب.ظ

Sciatica به دردی که در طول مسیر عصب سه‌شاخه پخش می‌شود اشاره می‌کند ، که از قسمت پایین شما به باسن و باسن خود می‌تابد و هر ران را پایین می‌برد . معمولا ً، تنها یک طرف بدن شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .

Sciatica معمولا ً زمانی رخ می‌دهد که یک دیسک herniated , فشار استخوان بر ستون فقرات و یا باریک کردن ستون فقرات ( نخاع ) بخشی از عصب را فشرده می‌کند . این باعث التهاب , درد و اغلب بی‌حسی در پای بیمار می‌شود .

اگر چه درد مرتبط با sciatica می‌تواند شدید باشد ، اغلب موارد با درمان‌های غیر فعال در عرض چند هفته حل می‌شوند. افرادی که sciatica sciatica severe در ارتباط با ضعف پای معنی‌دار یا مثانه و یا مثانه دارند ممکن است نامزد جراحی باشند .

علایم درد که از ستون فقرات ( کمری ) پایین بدن شما می‌تابد نشانه buttock sciatica است . ممکن است احساس ناراحتی تقریبا ً در هر جایی از مسیر عصبی را داشته باشید , اما به خصوص احتمال دارد که مسیر خود را از پشت سربه باسن و پشت ران و ماهیچه خود دنبال کنید .

درد می‌تواند به طور گسترده‌ای متفاوت باشد، از درد ملایم تا احساس شدید ، سوزش شدید و یا درد شدید . گاهی اوقات می‌تواند شوک یا شوک الکتریکی را احساس کند . وقتی عطسه یا عطسه شدید می‌تواند بدتر شود و نشستن طولانی می‌تواند علائم را بدتر کند . معمولا ً فقط یک طرف بدن شما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد .

برخی افراد همچنین رخوت ، سوزش و یا ضعف ماهیچه را در پای بیمار دارند . ممکن است در بخش دیگری از پا و بی‌حسی درد داشته باشید .

وقتی معاینه یک پزشک یا sciatica خفیف معمولا ً در طول زمان از بین می‌رود . به پزشک خود زنگ بزنید که آیا معیارهای مراقبت از خود باعث تخفیف علایم شما نمی‌شوند و یا اگر درد شما بیش از یک هفته طول می‌کشد ، شدید است و یا به تدریج بدتر می‌شود . مراقبت فوری پزشکی اگر : درد شدید و شدید در پشت و یا ضعف ماهیچه و یا ضعف ماهیچه در پای شما وجود دارد ، این درد از آسیب شدید ناشی می‌شود ، مانند یک تصادف رانندگی که در کنترل روده‌ها و یا مثانه تان دچار مشکل می‌شوید .

اطالاعات بیشتر در وبسایت کلینیک آسود

  • متخصص طب فیزیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی