مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

ادراک

واژه " لیزر " ممکن است تصاویری از روش‌های بسیار دقیق ، بدون خونریزی و به شدت دقیق را که به بیماران اجازه می‌دهد تا بدون درد از در بیرون بروند ، به کار گیرد . در نتیجه ، " جراحی Laser Spine " به عنوان جایگزینی برای درمان‌های سنتی جراحی به بازار عرضه می‌شود . تبلیغات نشان می‌دهد که تبلیغ حداقل باعث تسکین درد مزمن و درد گردن می‌شود . حالت‌های چند رسانه‌ای ، جراحی ستون فقرات را به عنوان جایگزین موثر و موثر برای گردن باز قدیمی و یا تکنیک‌های جراحی پشت سر قرار می‌دهند .

قربانی

مشکل با جراحی Laser Spine

حقیقت پشت سر همه بازاریابی حول محور قفسه‌سینه لیزر این است که تنها یک نقش محدود برای استفاده از لیزر در درمان اختلالات نخاعی وجود دارد . لیزر مانند اکثر مردم یک پرتو متمرکز نور از طول‌موج مشابه است که می‌تواند گرمای شدید ایجاد کند . مشکل استفاده از لیزر برای جراحی ستون فقرات این است که این منبع حرارتی متمرکز و متمرکز باید با دقت کافی کنترل شود تا در اطراف نخاع و اعصاب مورد استفاده قرار گیرد . اعصاب اساسا ً یک سیستم الکتریکی فیزیولوژیک هستند و به همین دلیل در معرض آسیب ناشی از گرما قرار دارند . هر کسی که یک دستگاه الکتریکی را در یک روز داغ در ماشین جا گذاشته باشد ، می‌داند که نور خورشید که توسط شیشه اتومبیل تقویت می‌شود می‌تواند به آن ضربه وارد کند. تصور کنید چقدر به یک پرتو متمرکز بسیار قدرتمندتر از نور لیزر آسیب وارد می‌کند .

ستون فقرات LASER SURGERY در حال ساخت یک برش

در حالی که لیزرها می‌توانند در روش‌های جراحی نخاعی مورد استفاده قرار گیرند ، آن‌ها به سادگی ابزاری هستند که در خود عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد . مانند هر ابزار جراحی دیگر ، برای استفاده موثر از لیزر ، باید از طریق یک برش به بدن وارد شود . بسته به این تکنیک ، لیزر می‌تواند percutaneously ( ۳ mm ) ، از طریق an ( ۸ mm ) ، از طریق یک شکاف لوله‌ای با حداقل invasive ( ۱۴ - ۱۸ mm ) ، یا از طریق برش باز ( ۳ اینچ یا بیشتر ) وارد کند . اندازه برش به ابزار کم‌تر وابسته است و بیشتر بر روی سایر تکنیک‌های تهاجمی که می‌تواند با استفاده از لیزر انجام شود و یا بدون استفاده از لیزر انجام شود ، بستگی دارد .

ابزارهای دیگر درست به اندازه لیزرها و گاهی PREFERRED هستند.

در حالی که لیزرها ممکن است با تکنولوژی بالا به نظر برسند و ممکن است در مقایسه با مته , لوازم جراحی , و electrocauteries خیلی ظریف به نظر برسند , اما واقعیت این است که استفاده از لیزر همیشه مفید نیست . در بسیاری از موارد , استفاده از ابزارهای تکنولوژی سنتی و پایین که می‌تواند در زوایا و گوشه‌های ( لیزر انجام شود ) , و دارای طول ثابت ( اگر ثابت نگه‌داشته شوند ) می‌توانند به سازه‌های پایین‌تر از سطح درمان آسیب برسانند ) ساده‌تر و کارآمدتر است . علاوه بر این, لیزرها نمی‌تواند برای حذف رباط‌ها یا مهمیزهای استخوانی که عموما ً مسئول کمری و یا گردن رحم هستند مورد استفاده قرار گیرند .

مطالعه بیشتر در ویسایت کلینیک طب فیزیکی آسود

  • متخصص طب فیزیکی
۱۰
ارديبهشت


طب فیزیکی چیست

طب فیزیکی و توانبخشی (PM & R)، همچنین به عنوان پزشکی فیزیوتراپی و یا توانبخشی شناخته می شود، هدف آن ارتقاء و بازگرداندن توانایی عملکرد و کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلالات فیزیکی یا ناتوانی های مغزی، نخاع، اعصاب، استخوان، مفاصل، رباط ها، عضلات، و تاندون ها است. پزشکی که در این زمینه آموزش دیده است، به عنوان یک متخصص فیزیاتریست معرفی می شود. بر خلاف سایر تخصص های پزشکی که بر روی “درمان” تمرکز می کنند، اهداف متخصص طب فیزیکی، افزایش استقلال بیماران در فعالیت های زندگی روزمره و بهبود کیفیت زندگی است.

فیزیاتریست ها در طراحی برنامه های درمان جامع و مبتنی بر بیمار تخصص دارند و عضو کامل کننده تیم مراقبت هستند. آنها با استفاده از جدیدترین تکنیک ها در کنار روش های مطلوب قدیمی برای به حداکثر رساندن عملکرد و کیفیت زندگی بیماران خود، که می توانند از نوزادان تا 90 ساله ها باشند، تلاش می کنند.

 

طب فیزیکی چیست

 

 

تمرینات به چه شکل است؟

پزشکان طب سنتی از انواع روش های درمانی بالینی استفاده می کنند، که شامل درمان با امکانات بیمارستانی و سرپایی می شود. آنها طیف گسترده ای از معلومات را شامل سیستم اسکلتی عضلانی، عصبی، روماتولوژیک و قلب و عروق دارند.

برخی از بیماری ها و افرادی که بستری هستند توسط فیزیاتریست های بیمارستانی معاینه می شوند شامل آسیب نخاعی، آسیب مغزی، سکته مغزی، MS، فلج اطفال، مراقبت از سوختگی و توانبخشی اسکلتی عضلانی هستند. فیزیاتریست های بستری معمولا با استفاده از مهارت های تیمی مشترک و با کارکنان خدمات اجتماعی و سایر متخصصان درمانی برای مدیریت این مسائل را آموزش می بینند.

پزشکان طب فیزیکی سرپایی بیماری های بدون نیاز به جراحی را شامل آسیب های ارتوپدی، درد و اختلال مربوط به ستون فقرات، آسیب فشار تکراری و سندرم های بیش از حد، مثانه نوروژنیک، زخم بستر، اسپاسم و درد مزمن را مدیریت می کنند. متخصصان طب فیزیکی سرپایی معمولا در گروه های چند رشته ای متشکل از سایر متخصصان طب فیزیکی، جراحان ارتوپدی و یا جراحان اعصاب هستند.

 

یک فیزیاتریست کیست؟

یک فیزیاتریست پزشکی است که در زمینه پزشکی فیزیکی و توانبخشی تخصص گرفته است. فیزیاتریست ها به طور کامل آموزش دیده هستند که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، چهار سال تحصیلات تکمیلی در زمینه پزشکی فیزیکی و توانبخشی را از طریق یک برنامه آموزشی کارآموزی انجام می دهند. از طریق این آموزش ها آنها قادر به مراقبت از بیمار هستند، و دانش گسترده ای از پزشکی، بیومکانیک، عملکرد اسکلتی عضلانی، آناتومی و دانش جامع از اختلالات اسکلتی عضلانی و عصبی بدست می آورند.

 

طب فیزیکی چیست

 

فیزیاتریست ها پزشکان متخصصی هستند که بیماران مبتلا به جراحات و دارای معلولیت هایی که بر عملکرد فیزیکی و شناختی آنان تاثیر می گذارند را درمان می کنند. فیزیاتریست ها ترکیبی از درمان های فیزیوتراپی، مدیریت دارو و تعدادی از روش ها شامل تزریق بافت نرم، عضلات، عصب و ستون فقرات را برای درمان اختلالات مختلف استفاده می کنند.

 برای مطالعه بیشتر در این خصوص به سایت کلینیک طب فیزیکی آسود مراجعه نمایید.

  • متخصص طب فیزیکی