مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

مجله طب فیزیکی

مقالات و نوشته های مرتبط با طب فیزیکی

طب فیزیکی چیست

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۲ ب.ظ


طب فیزیکی چیست

طب فیزیکی و توانبخشی (PM & R)، همچنین به عنوان پزشکی فیزیوتراپی و یا توانبخشی شناخته می شود، هدف آن ارتقاء و بازگرداندن توانایی عملکرد و کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلالات فیزیکی یا ناتوانی های مغزی، نخاع، اعصاب، استخوان، مفاصل، رباط ها، عضلات، و تاندون ها است. پزشکی که در این زمینه آموزش دیده است، به عنوان یک متخصص فیزیاتریست معرفی می شود. بر خلاف سایر تخصص های پزشکی که بر روی “درمان” تمرکز می کنند، اهداف متخصص طب فیزیکی، افزایش استقلال بیماران در فعالیت های زندگی روزمره و بهبود کیفیت زندگی است.

فیزیاتریست ها در طراحی برنامه های درمان جامع و مبتنی بر بیمار تخصص دارند و عضو کامل کننده تیم مراقبت هستند. آنها با استفاده از جدیدترین تکنیک ها در کنار روش های مطلوب قدیمی برای به حداکثر رساندن عملکرد و کیفیت زندگی بیماران خود، که می توانند از نوزادان تا 90 ساله ها باشند، تلاش می کنند.

 

طب فیزیکی چیست

 

 

تمرینات به چه شکل است؟

پزشکان طب سنتی از انواع روش های درمانی بالینی استفاده می کنند، که شامل درمان با امکانات بیمارستانی و سرپایی می شود. آنها طیف گسترده ای از معلومات را شامل سیستم اسکلتی عضلانی، عصبی، روماتولوژیک و قلب و عروق دارند.

برخی از بیماری ها و افرادی که بستری هستند توسط فیزیاتریست های بیمارستانی معاینه می شوند شامل آسیب نخاعی، آسیب مغزی، سکته مغزی، MS، فلج اطفال، مراقبت از سوختگی و توانبخشی اسکلتی عضلانی هستند. فیزیاتریست های بستری معمولا با استفاده از مهارت های تیمی مشترک و با کارکنان خدمات اجتماعی و سایر متخصصان درمانی برای مدیریت این مسائل را آموزش می بینند.

پزشکان طب فیزیکی سرپایی بیماری های بدون نیاز به جراحی را شامل آسیب های ارتوپدی، درد و اختلال مربوط به ستون فقرات، آسیب فشار تکراری و سندرم های بیش از حد، مثانه نوروژنیک، زخم بستر، اسپاسم و درد مزمن را مدیریت می کنند. متخصصان طب فیزیکی سرپایی معمولا در گروه های چند رشته ای متشکل از سایر متخصصان طب فیزیکی، جراحان ارتوپدی و یا جراحان اعصاب هستند.

 

یک فیزیاتریست کیست؟

یک فیزیاتریست پزشکی است که در زمینه پزشکی فیزیکی و توانبخشی تخصص گرفته است. فیزیاتریست ها به طور کامل آموزش دیده هستند که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، چهار سال تحصیلات تکمیلی در زمینه پزشکی فیزیکی و توانبخشی را از طریق یک برنامه آموزشی کارآموزی انجام می دهند. از طریق این آموزش ها آنها قادر به مراقبت از بیمار هستند، و دانش گسترده ای از پزشکی، بیومکانیک، عملکرد اسکلتی عضلانی، آناتومی و دانش جامع از اختلالات اسکلتی عضلانی و عصبی بدست می آورند.

 

طب فیزیکی چیست

 

فیزیاتریست ها پزشکان متخصصی هستند که بیماران مبتلا به جراحات و دارای معلولیت هایی که بر عملکرد فیزیکی و شناختی آنان تاثیر می گذارند را درمان می کنند. فیزیاتریست ها ترکیبی از درمان های فیزیوتراپی، مدیریت دارو و تعدادی از روش ها شامل تزریق بافت نرم، عضلات، عصب و ستون فقرات را برای درمان اختلالات مختلف استفاده می کنند.

 برای مطالعه بیشتر در این خصوص به سایت کلینیک طب فیزیکی آسود مراجعه نمایید.

  • متخصص طب فیزیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی